I know how I feel...


Det är Onsdag och jag har idag börjat på en ny kurs i skolan "Språk och meningsskapande" vi hade kursintro och sedan klassmöte där vi delade in oss i arbetsgrupper.
Jag är fortfarande ganska slut efter salstentan från i måndags och råpluggandet jag gjorde inför den, efter att jag skrivit det här inlägget ska jag ta en nap tills min Aussie kommer hem och då ska vi handla på City Gross, äpplen och ägg hade de bra pris på denna veckan.

Jag hade tänkt vara ekonomisk och hälsosam denna månaden och inte köpa busskort och istället cykla till skolan, vilket btw går snabbare än att ta bussen, ca 20min, men så kom jag ihåg att jag har praktik nästa vecka och två veckor fram, skit också, jag kan ju inte cykla till Skurup, så där rök 750 spänn jag hade tänkt njuta av, eller åtminstone använda till den nya kurslitteraturen.

Hur man överlever på csn är fortfarande ett mysterium för mig, men att leta efter de bästa matpriserna på City gross är faktiskt lite kul =) Men kurslitteratur för 1000-1500 varannan månad är en pain in the ass.






 
<3


Kommentarer
Postat av: mommi

Hej gumman.kämpa på. Har inte högskolan ett fungerande bibliotek för kursliteratur? eller begagnad? Ha det skönt puss

2011-03-30 @ 20:53:30
Postat av: Syster 1

Jag hade väl endel böcker du ville ha?

O ja, jag har konstiga drömmar jag också, dock inte riktigt i din klass ;-)

Kram

2011-03-31 @ 14:27:31
URL: http://mariebruhnolsson.blogg.se/
Postat av: nina

När jag pluggade i Örebro så kunde man köpa beg kurs litt i deras bokhandel...måste ju finnas i Malmö med. Kolla blocket också. Klart man inte ska köpa böcker för så mkt pengar!!

Om du mailar mig en litt lista så kan jag kolla med en kollega som pluggat till lärare i Malmö. Kram

2011-03-31 @ 20:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0